Турбіна як причина поломки двигуна
Ознаки несправності турбіни: падіння потужності двигуна, сизий дим з вихлопної труби, запах перегрітого моторного масла, краплі його на вихлопній трубі. Рівень масла в картері швидко знижується. Двигун на холостому ходу працює нерівномірно. При значному зносі чути скрегіт лопат турбін про внутрішню поверхню корпусу турбіни. Якщо від'єднання патрубок, що всмоктує в трубопровід повітря або колектор вихлопної труби, можна виявити значний радіальний люфт осі турбіни. Найчастіше лопатки турбіни погнуті або відбиті.
Основною причиною поломки турбокомпресора є низький тиск масла в системі або погана його якість. Можливо, слід почистити фільтр або мало масла в картері. Цілком можливо, що все це - наслідок промивання двигуна, про що вже говорили раніше ....
При високих обертах турбіни і великій температурі навіть короткочасне падіння тиску масла виводить з ладу підшипники осі турбіни (збільшується радіальний зазор в підшипнику), що в свою чергу призводить до руйнування сальників. А через сальники .... Загалом, для турбін настають страшні часи. Масло з картера потрапляє через випускний колектор в камері згоряння - за автомобілем тягнеться шлейф диму від горілого масла. Мало не забув: вихлопні гази при зруйнованих сальниках попадає всередину підшипника турбіни, підвищуючи там температуру настільки, що масло там починає горіти .... Ну і далі все йде по щойно наведеного вище сценарієм. Така послідовна мета руйнування.
Двигун з турбіною від простого відрізняється конструктивними особливостями. Камера згоряння в ньому більше, ніж у звичайному. Крім того відрізняються фази газорозподілу. Шток має інші форми і кути кулачків. Електронні блоки, без яких важко уявити сучасний автомобіль (як бензиновий, так і дизельний) теж відрізняються своїми характеристиками, хоча на вигляд начебто ідентичні.
Так що бережіть Свій автомобіль та обслуговуйте вчасно і на хороших станціях т.о.
|