Стережись ABS!
За допомогою цієї системи запросто можна угробити свій автомобіль.
На кожному колесі встановлений спеціальний датчик, який стежить за швидкістю обертання всіх коліс. При гальмуванні на сухій і рівній дорозі всі колеса уповільнюють свій рух одночасно. Якщо ж дорога зі снігом і льодом, то, як правило, одне з коліс загальмовується швидше, ніж інші і блокується, тобто не обертається зовсім. Щоб автомобіль не розвернуло, датчик обертання і повідомляє про це в комп'ютер управління. І центральний блок управління (блок гідравлічний) зменшує зусилля, яке йде від педалі гальма на гальмівні циліндри коліс. Багато хто, напевно, помічав специфічний скрегіт і невелику віддачу в педаль гальма при спрацьовуванні системи. (Якщо вона встановлена на вашому автомобілі). Детальніше про переваги такої системи можна прочитати в інших книгах і журналах.
Ми ж розглянемо реальну ситуацію.
Рівна асфальтова дорога, а на узбіччі - лід. Звертайте і наїжджайте обома правими колесами на замерзле узбіччя. Швидкість кілометрів 40. Натискаєте на гальмо, але праві колеса, ковзають по льоду, намагаються миттєво блокуватися, система чутливо реагує - змушує і праві, і ліві колеса пригальмовувати однаково. ABS намагається запобігти розвороту вашого авто, не дозволяючи гальмувати лівим колесом. Автоматика - штука, звичайно, зручна, але не завжди виправдана… Будьте обережні з ABS!
|